13 korakov za varno hujšanje in razstrupljanje
02 Jan
0

13 korakov za varno hujšanje in razstrupljanje

Prebrano tolikokrat: 407

Ste tudi vi med tistimi, ki ste si zadali novoletno zaobljubo in se odločili, da boste z novim letom spremenili svoje prehranjevalne navade, se začeli gibati in končno shujšali? Za vas smo poiskali nasvete prehranskih strokovnjakov, ki vam lahko pomagajo začeti uresničevati zastavljene cilje.

1. Začnite dan z velikim kozarcem tople vode.

Voda je ključna za življenje. Po telesu prenaša kisik, nadzoruje pretok krvi, izboljšuje prebavo in iz telesa odpravlja strupe. Vsak dan popijte 2-3 litre čiste vode – to je najboljši način za stalno razstrupljanje. Pozimi pijte toplo ali mlačno vodo. Če se naveličate same vode, ji dodajte limono, narezano kumaro, ingver ali sveže lističe mete, lahko pa jo obogatite še s superzelenjem v prahu z okusom mete.
.


2. Kavo zamenjajte s pravim matcha čajem.

Čez dan za več energije vašo rutino s kavo zamenjajte z zelenim matcha čajem. Izogibajte se večjim količinam kave in črnega čaja. Delujeta diuretično in lahko povzročita dehidracijo. Odlična alternativa je matcha čaj, ki je hkrati bogat z vitamini, minerali in antioksidanti. Poskusite vsaj 1 kavo dnevno zamenjati z matcho. Občasno si za dvig energije privoščite kakšen zeliščni kurkumin ali očiščevalni čaj. Tako boste postopoma spili manj kave.


3. Poskrbite za urejeno prebavo.

Za urejeno prebavo boste najbolje poskrbeli z zadostnim vnosom prehranskih vlaknin. Odraslim se priporoča vsaj 30 gramov vlaknin dnevno. Dnevno zaužijte veliko zelenjave (predvsem zelenolistnate) in sadja, uživajte stročnice, polnozrnata žita (ovsene kosmiče, ajdo, kvinojo, ječmen, proso),  sladek krompir, oreščke in semena. Z zadostnim vnosom vlaknin učinkovito preprečimo nihanja krvnega sladkorja in nenadne napade lakote.

4. Poskrbite za dobre črevesne bakterije.

Od tega, kakšno hrano jemo je odvisno katere bakterije bomo nahranili. S sladkarijami, mlečnimi in mesnimi izdelki, rafiniranimi izdelki nahranimo več patogenih bakterij, gljiv in kvasovk ter parazitov. S hrano hranimo ali zdravje ali bolezen. Dobre bakterije potrebujejo predvsem zelenjavo, zato je izrednega pomena kakšno hrano jemo, saj je od tega odvisno katere organizme v naši mikrobioti hranimo: patogene ali koristne. Ker smo v mesecu decembru večinoma hranili patogene bakterije in organizme, je smiselno, da zdaj v črevesje naselimo dobre probiotične bakterije, da popravimo neravnovesje, ki je nastalo, saj je od tega odvisno delovanje našega imunskega sistema in našega počutja (razdražljivost, nihanje razploženja, pomanjkanje energije). Predlagamo probiotično terapijo s probiotiki Saccharomyces Boulardii, neprekinjeno 2 meseca. Ta probioitk bo pomagal v črevesje naseliti dobre bakterije, iz telesa pa bo počistil patogene gljive, kvasovke in bakterije ter poskrbel za krepitev imunskega sistema. Če ste zaprti (blato odvajate manj kot 1x dnevno) obvezno začnite dodajati tudi magnezij, saj ga vaše telo nujno potrebuje.


5. Osnova vašega jedilnika naj predstavlja zelenjava.

Tri četrtine jedilnika naj predstavlja zelenjava. Predvsem zelenolistna. Pozimi posezite po motovilcu, radiču, cikorji, špinači, pripravljajte si zelene juhice iz buč, graha, kolerabe, kodrolistnatega ohrovta. Za malico si pripravite narezano surovo zelenjavo in jo pomakate v humus, namaz iz sončničnih semen ali si na kos polnozrnatega kruha namažete avokado in dodajte mlado špinačo ali rukolo.


6. Poskrbite za zadosten vnos klorofila.

Pripravite si bogat zelen smuti (s ¾ listnate zelenjave in 1 kosom sadja) ali sveže stisnjen sok iz korenčka, jabolka, kodrolistnatega ohrovta in ingverja. Lahko si tudi v mlačno vodo zmešate zelenje v prahu z okusom mete, kadar vam zmanjka časa za sveže stisnjen sok ali smuti. Ta mešanica vas bo razkisala in vam pomagala v telo vnesti zadosten vnos klorofila, vlaknin, vitaminov, mineralov, antioksidantov in encimov. V vodo ali sveže sokove lahko dodajate tudi moringo, mlado pšenično travo ali spirulino.

7. Naredite antiparazitno terapijo.

Vsaj 1-2x letno naredite antiparazitno terapijo, saj s hrano polno sladkorjev in hrane živalskega izvora nahranimo parazite v našem črevesju, ki zato porastejo, postanejo patogeni in se lahko iz našega črevesja preselijo tudi v druge organe ter nam povzročajo velike zdravstvene težave. Ker imamo prav vsi težavo s porastom patogenih parazitov (eni bolj, drugi manj, odvisno od prehranjevalnih navad, uporabe zdravil) poskrbite tudi za antiparazitno terapijo; ki jo izvajate 2 meseca z uživanjem kompleksa Clove Bud iz linije Viridian Nutrition. Če imate neustavljivo željo po sladkem imate zagotovo močno poraščene gljive in kvasovke in je zato uživanje probiotika Saccharomyces Boulardii za vas ključno, saj so patogeni organizmi tisti, ki vam dajejo željo po sladkem.


8. Poskrbite za dodajanje magnezija.

Če ste pojedli veliko sladkarij (ali imate nasploh radi sladice), popili nekaj alkohola, bili v večjem stresu, se soočate z glavoboli ali zaprtjem, imate težave s palpitacijami srca, tesnobo, anksioznostjo, paničnimi napadi, potem poskrbite za dodajanje magnezija. Sladkor močno črpa zaloge magnezija in obenem zavre delovanje imunskega sistema. Krči so znak za skrajno obliko pomanjkanja magnezija v tkivih. Magnezij je bazičen mineral, ki bo pomagal razkisati vaše telo. Uživajte le dobre, kelirane oblike magnezija in se izogibajte magnezijevim solem in karbonatom. Izredno dobro absorpcijsko obliko magnezija najdete tudi v Viridian magneziju v kapsulah ali prahu. Več o magneziju in zakaj je tako zelo ključen mineral, ki primanjkuje večini ljudi, preberite v tem članku.

9. Poskrbite za dovolj spanca.

Spanje je izredno pomembno pri trenutnem počutju, osredotočenosti in samoobvladovanju. Med spanjem se telo regenerira in razstruplja, vaši možgani pa se dobesedno napolnijo z energijo in odstranijo toksične misli, ki se akumulirajo čez cel dan. Če boste poskrbeli za dovolj spanca (vsaj 7 do 8 ur na dan), se bo telo že delno samo razstrupilo, vi pa boste lažje sledili vašim ciljem.

10. Poskrbite za več gibanja.

Ni nujno, da se že prvi teden v januarju vpišete na vodeno vadbo, dovolj bo že, če si vzamete vsaj pol ure dnevno za sprehod v naravi. Dan začnite z vajo pozdrav soncu, med vikendom pa si vzemite za rekreacijo več časa, pojdite smučat ali v bližnji gozd na daljši pohod, ko zapade sneg, pa vzemite v roko lopato.

11. Poskrbite za dovolj vitaminov in mineralov.

Na začetku naj vas ne skrbijo kalorije, raje se osredotočite na hranilno bogato hrano, ki vas bo okrepila z zadostno količino vitaminov, mineralov in antioksidantov, na katere med prazniki pogosto pozabimo. Vitamini in minerali sodelujejo v reakcijah metabolizma hranil ter tako pomagajo pri uspešni izgubi telesne teže, regulaciji krvnega sladkorja in prispevajo k dobremu počutju. Z uživanjem polnovredne hrane, bogate z vitamini in minerali boste zadostili telesnim potrebam po hrani, hkrati pa zmanjšali željo po nezdravih in predelanih izdelkih, katero lahko pogosto pojasnimo z pomanjkanjem določenih hranil. Naše telo je namreč naravnano k tem, da v primeru biokemijskega neravnovesja »išče« hrano, ki ga bo uravnovesila. Pozimi, lahko v vaš jedilnik umestite ključna prehranska dopolnila, kot so C in D vitamin, cink, magnezij in kvalitetni probiotiki.


12. Zvečer po 18. uri ne jejte več ali vsaj ne jejte težke hrane.

Privoščite si toplo zelenjavno juho ali beljakovinski napitek. V času hujšanja je dobro, da zvečer pojemo beljakovinsko živilo z neomejeno količino zelenjave. Telesu tako ne bomo dovedli presežka energije, ki je pred in med spanjem, ko smo manj aktivni, ne potrebuje toliko kot čez dan. V zelenjavno juho lahko vmešamo kuhano kvinojo, ki je bogata z beljakovinami ali zelenjavno juho zmiksamo in vanjo vmešamo žlico grahovih beljakovin.

13. Ne postavljajte si preveč zaobljub hkrati.

Radi bi spremenili način prehrane, se odpovedali vsem sladkarijam, začeli obiskovati fitnes, shujšali, po možnosti pa še nehali kaditi. Toliko zaobljub naenkrat se lahko držite le kratek čas, dokler je motivacija dovolj velika. Neizogibno pa je, da vam bo volje slej kot prej zmanjkalo, vse spremembe pa se bodo izkazale kot prevelik stres za telo. Takrat boste odpovedali in se vrnili na stare tire. Da se temu izognete, začnite z majhnimi koraki in si naenkrat postavite le en cilj - na primer izboljšanje prehranskih navad.

Za hujšanje ne potrebujete rigorozne diete, ki se jih na dolgi rok ne boste mogli držati. Ne pozabite, najbolj zdrava in uspešna dieta ni tista, ki izključuje vse prekrške, temveč so načrtovani že v času hujšanja. Če ne zmorete sami, poiščite strokovnjaka, ki vam lahko pri tem pomaga.

Majhni koraki vodijo do velikih sprememb, zato ne bodite neučakani. Cilj naj vam bo dolgoročna sprememba navad, kar pa velja tudi po novem letu, ko bi radi kar se da hitro ponovno oblekli tiste kavbojke, ki so vam bile pred prazniki še prav.  

Viri (delno): https://www.prehrana.info/sl/nasi-prispevki-v-revijah-in-casopisih/hujsanje-po-praznikih-1-del; www.or-ca.si

Izdelki v povezavi s prispevkom
Podobne objave
Komentarji
Napišite komentar
Superhrana - Zdrava trgovina © 2019 | Izdelava E-PIK.si |