Kaj pomeni hlepenje po določenem živilu?
24 Apr
0

Kaj pomeni hlepenje po določenem živilu?

Prebrano tolikokrat: 3120

Neustavljiva želja po ocvrti hrani, sladkarijah ali slanih prigrizkih lahko traja dolgo časa in kaže na pomanjkanje določenih hranil. Naučite se jih povezati in prepoznati!

Ali pogosto občutite neustavljivo željo po določeni vrsti hrane, ki je ne morete nadzirati? Zelo verjetno je, da vam primanjkuje določenega hranila. Berite dalje, če želite izvedeti, katera hlepenja so povezana s katerimi hranili.  

O hlepenju po hrani govorimo, kadar si želimo točno določene hrane in se ji preprosto ne moremo upreti, tudi če smo siti in imamo na voljo veliko druge kakovostne hrane. Lahko gre za željo po čisto specifičnem živilu (npr. po čokoladi) ali pa za širšo skupino živil (npr. po slanih prigrizkih).

Takšna hlepenja so pogosto škodljiva za  naše telo, ker vodijo v prenajedanje in prekomeren vnos kalorij, to pa vodi v prebavne težave, povečanje telesne teže in slabo počutje. Po drugi strani niso škodljive le posledice hlepenj po takšni hrani, temveč že samo hlepenje kaže na neravnovesja in pomanjkanja v telesu.

Neustavljiva želja po točno določeni hrani so način, s katerim nam telo sporoča, da ga moramo preskrbeti s hranili. Ko se tega zavedamo – in vemo, s katerimi hranili so povezana določena hlepenja – lahko sprejemamo bolj zdrave in telesu prijazne odločitve. Namesto nezdrave hrane, po kateri hlepimo, lahko zaužijemo zdrava živila, ki nas preskrbijo z manjkajočim hranilom. Preprosto, ane?

Seznam glavnih hranil in hrane, po kateri hlepimo v primeru pomanjkanja

Pomanjkanje magnezija

Hlepenje: čokolada, sladkarije 

Zdrava izbira: kakovostna temna čokolada, čokoladni napitek iz 100% kakava in rastlinskega mleka, brokoli, zelenje, semena in oreščki, prehranski dodatek



Pomanjkanje železa

Hlepenje: meso, burgerji, slana hrana
Zdrava izbira: 100% kakav, zelenolistno zelenje in zeleni smutiji, 
prehranski dodatek




Pomanjkanje cinka
Hlepenje: intenzivno slana in intenzivno sladka hrana
Zdrava izbira: bučna semena, grah, prehranski dodatek
cinkov kompleks


Pomanjkanje omega-3 maščobnih kislin

Hlepenje: hitra in mastna hrana
Zdrava izbira: lanena semena, chia semena, konopljina semena, 
prehranski dodatek



Pomanjkanje kalorij
Hlepenje: hitra hrana, kot so pica, ocvrt krompirček, ocvrta hrana, mastne in sladke jedi
Zdrava izbira: več sladkega sadja, polnozrnatih žitaric, oreščki in semena

Še več hlepenj in kako jih potešiti na zdrav način

Želja po čokoladi – izberite kakovostno temno čokolado ali si pripravite čokoladni napitek iz 100% kakava ali čokoladno mocha chia skledo (recept tukaj)


Želja po sladkarijah – datlji ali drugo sladko sadje

Želja po slanih prigrizkih – polnovreden obrok z nekoliko več soli, slana juha ali solata z veliko zelene in morskimi algami

Želja po mastni hranimasla iz oreščkov, avokado, oreščki, temna čokolada

Želja po hrustljavih živilih – arašidi, polnovredni koruzni kosmiči, sveže jabolko, korenček

Želja po pecivu – smuti, beljakovinska ploščica

Nekaj idej, kako masla iz oreščkov, semena in zdrave beljakovine združiti v okusno sladico, ki poteši željo po sladkem najdete v 11 receptih tukaj.

Napisala: Eva Žontar, uni. dipl. biologinja in svetovalka za rastlinsko prehrano

Izdelki v povezavi s prispevkom
Podobne objave
Komentarji
Napišite komentar
Superhrana.si - Zdrava trgovina © 2021 | Izdelava E-PIK.si |